barbie or not?






som nästan säkert alla ni andra tjejer där ute tänker ni nog likadant som mig
"barbie har alla drömmars utseénde"
barbie ska föreställa den perfekta flickan,
när vi granskar henne har hon absolut inget fel på sig
men felet i det hela är ändå att ingen nånsin kommer att kunna se likadan ut som henne
hur vi än försöker , jo visst kan man likna , men är tänderna lika vita som hennes?
är låren lika perfekt byggda som hennes? osv ..
att kolla på henne får en del av mig att må dåligt , för hon påminner en om att man aldrig kan bli perfekt!
likadant när vi tjejer kollar i alla skvallertidningar , där ser vi ju hur dom på riktigt ser ut men på framsidan av tidningen finns det alltid nån som ska likna barbie i sin perfekthet
men ändå så ser inte flickan likadan ut i verkligheten , så att sträva efter att se ut som en modell är egentligen bara slöseri , vi luras bara !
att kalla sig själv som barbie är absolut inget fel tycker jag , då visar man sitt självförtroende som antagligen är på topp .
men jag tänker oftast bara då , " she smile , but is she happy?"
hmm det kan man fråga sig ...
känner många vänner som har det så faktist.


här har vi ju iaf nåra som är wannabe barbies .
inte för att jag skulle klaga om jag hade en sån kropp
alla kanske egentligen har en liten barbiesida isig ,
för alla är unika på nått sätt .



nu ska iaf jag mysa ner mig sängen
gonatt , eller gomorgon?
aya puss från mig till er små hjärtan / matildaaa

Hottemptations Kommentarer
Postat av: bea

sjuk rätt inställning !

2009-07-20 @ 12:49:35
URL: http://beagidlund.blogg.se/
Postat av: ponta

barbie är snyggast o__O

2009-07-20 @ 14:33:11
Postat av: matildaa

sv till ponta: jovisst är hon det men hon är dock inte mänsklig somsagt !

2009-07-20 @ 16:04:55
URL: http://hottemptations.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag hade en bild på mig själv i skolan och då frågade hon: varför har du en bild på en barbie?

jag: De är faktiskt jag

2009-07-20 @ 16:42:16
Postat av: matildaa

sv till amanda: okej jag förstog inte riktigt , förklara .. ?

2009-07-20 @ 16:47:46
URL: http://hottemptations.blogg.se/

Kommentarer som är i nån stil av nerkränkning på oss tar vi inte bort, men tänk på vad ni skriver är ni snälla, för sånna kommentarer anser vi som ointressanta och blir olästa! Om du har frågar går det bra att Kommentera här eller skriv också till våran mail ([email protected]) :

Namn:
Kom ihåg mitt namn,bloggadress osv?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (omdu har en, vi vill gärna att du gör det):

Kommentera ditt inlägg här Sötnos:

Trackback
RSS 2.0