weightcontrol

hola fellas! jag har precis vaknat upp ur min dvala. åkte hem från skolan vid 12 igår så jag har sovit från 1 igår lunch tills nu ingefär- ett dygn! jag blir så otroligt stressad över småsaker & får allt oftare migränattacker.  känns tråkigt nu på sista sluttampen i 3:an att det ska bli värre.


som tur är har min sötnos varit min lilla assistent som har fått tisslat & tasslat omkring och hjälp mig, så nu mår jag mycket bättre!  jag fick en bra nyhet när jag vaknade iallafall, han har fixat ihop ett möte i helgen ang Thailands-''flytten''.  wihu jag är superglad!


nu väntar matlagning & plugg, fick också ett mail om att mina nitar är påväg nu!  superkul, då har jag lite att fixa med om jag är sjuk imorgon också, p g a alla piller jag äter så är jag nästan drogad dygnet runt..

fick en fråga också ja!






Min viktnedgång är inget att rekomendera då jag gick ner ca 10 kg på 2 veckor. Jag har alltid varit en hyperaktiv tjej som har idrottat extremt mycket, jag har kunnat äta massvis med godis varje dag utan att gå upp i vikt. jag har en jäkla bra ämnesomsättning så såfort jag minskar på något drastiskt så tappar jag vikt jättesnabbt.

när jag träffade min pojkvän så rökte jag väldigt mycket och levde nästan bara på vatten + enstaka måltider. detta gjorde så jag gick ner i vikt- ohälsosamt!!

men nu idag så har jag hållt vikten genom att äta väldigt lite pasta, potatis & sådana produkter som kroppen inte kan hantera riktigt. istället brukar jag koka mer grönsaker medmera. Jag äter inte bröd utan frukt & müsli istället + måltidsersättningar i drickform (smoothie). det är jäkligt dyrt då en förpackning på 10- 15 ''måltider'' kostar 150:- .

Så jag kör på att skippa:

  • bröd
  • pasta
  • potatis
  • chips mm
  • hög procentiell fett i grädde medmera (i och med matlagning)

Istället så ökar jag på med:
  • grönsaker (som jag älskar)
  • frukt
  • kött
  • mycket, mycket vatten!
  • & självklart lite godis lite då&då. jag äälskar godis så himla mycket... haha.
alla som känner mig vet att jag är en riktig godisråtta, kanske inte en jättebra egenskap men sån är jag. så jag är ganska säker på att om jag skulle skippa godiset skulle jag gå ner ett par kilon till.

jag är nöjd med min vikt men känner att jag har tappat så otroligt mycket muskelmassa. jag tycker inte tjejer ska vara vandrande skelett, utan vi ska vara kvinnliga genom att ha lite lår, rumpa, höfter & tuttar. jag har börjat springa för att få lite fastare & snyggare ben, så jag springer ca 3 km varje kväll runt 11 tiden då sover jag också bättre, det är perfekt för mig!





ph 1: benjamin, kusinen & jag på en marknad i thailand ph 2: jag



Hottemptations Kommentarer

Kommentarer som är i nån stil av nerkränkning på oss tar vi inte bort, men tänk på vad ni skriver är ni snälla, för sånna kommentarer anser vi som ointressanta och blir olästa! Om du har frågar går det bra att Kommentera här eller skriv också till våran mail ([email protected]) :

Namn:
Kom ihåg mitt namn,bloggadress osv?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (omdu har en, vi vill gärna att du gör det):

Kommentera ditt inlägg här Sötnos:

Trackback
RSS 2.0