MIN HÅRHISTORIA

Tilde om Håll i mig och släpp aldrig taget.:
En fråga till Matilda ! 
Hur gick du ditt hår så ljust ifrån de röda du hade för tag sen? Kram
lisa om Röker fyra cigaretter irad, inget gör mig glad.:
Fråga till matilda :)
Jag kommer ihåg att du slingade blonda slingor i ditt bruna hår, någon gång förra året tror jag det va. Hur slingade du löshåret för att det skulle bli bra? vad använde du dig av för märke/färg?
jääätte tacksam för svar :D
Anonym om Röker fyra cigaretter irad, inget gör mig glad.:
vart hade ni köpt erat löshår? rebeckas salong / amandas salong ? och pris? ... puss
Anonym om fyra från ikväll:
har du färgat håret matilda?
jätte fint isf <3
Mathilda om söndag.:
Hej! Tilda hur har du fått så fin hårfärg :)? Kram
nathalie om söndag.:
hej tilda !! hur gjorde du med ditt hår för att få så fin hårfärg och vad använder du för smink pusshej
hej om Modevisning.:
hur gör man en sån där "knut" med sitt egna hår i sjävla toffsen, skit snyggt!? :)

Okej gott folk, tar allt från 1 år tillbaks!

Bilden till vänster är jag för 1 år sen i Mörkbrunt hår.   Bilden till höger är jag förra sommaren-10 med ljusa slingor.
I det mörkbruna la jag bara i ett slingpaket med tjocka slingor för att få resultatet på bilden till höger.
Det som är så bra med den här blekningen är att den drar tydligen åt sig extra mycket solljus i pigmenten så håret ljus upp dubbelt så mycket som det gör i vanliga fall i solen. Därav blev mitt hår så ljust från mörkbrunt.

Köpte blekningen på Cubus och Eve hjälpte mig slinga det hemma. Följ instruktionerna för bästa resultat.


Från mitt slingade hår färgade jag mitt hår mörkbrunt med inslag av castanj och guld i mitten av sommaren hos frisör.


Det blektes en aning de gånger jag var utomlands.


La tidigt på höstas i en Mörkröd/brun toning över det solblekta(Gjorde det hemma). Det släppte ganska fort så tonade det ca två gånger till så. Inga Toningar sliter på håret, dom är mer som en starkare inpackning med färgnyanser.


1. Senare på hösten hade jag bibehållit mitt mörka hår men tröttnade totallt och vart impad på kopparfärgen.

2. För att få mitt hår att ljusas upp var jag antingen tvungen att avfärga eller bleka håret. Valde att bleka slingor då. (En vanlig färg kan aldrig ljusa upp håret bara byta färgnyanser.) La en kopparfärgad intensivtoning över slingorna då jag fick olika kopparnyanser i håret pga slingorna. Gjorde detta i skolan (Går frisörprog..)

3. Toningen släppte återigen som ni ser på bild numrerad 3. Så på nyår var mitt hår både solblekt (var utomlands) och urtvättat.



Med produkterna här ovan fick jag resultat på bilderna på mig över denna.
Färgpaket till höger var en vanlig färg som jag la i mitt ljusare röda löshår för att få de mörkare och matchande till min hårfärg.
Färgkulan till höger är ingen färg utan liksom en intensivtoning med samma innehåll som för en inpackning. REKOMMENDERAR DESSA FÄRGKULOR STARKT!! De håller jätte länge och du använder det som balsam för håret när du duschar. Ska sitta i några minuter, desto mer väntetid ju mer färg tar håret.


Självklart tröttnade jag på kopparfärgen med.. När min färginpackning tog slut ville jag satsa på ännu rödare!
Lånadade Saras färgkula med nummer 500 (Hittar dom på Hårvårdsbaren här i Norrköping) två gånger i mitt hår. Och ta'ta så var man SJUKT röd! Fast jag ska inte ljuga, JAG ÄLSKAR DENNA FÄRG PÅ HÅR. Om man kan bära det rätt som jag brukar säga hehe. Blickar osv fick man ta antar jag, för nu när jag ser tillbaks var det inte den diskretaste färgen precis.


och ÅTERIGEN tröttnade jag på det röda haha!! Tvättade ur alla toningar jag hade lagt i sen hösten, blekte slingor 1 gång och det är resultaten ni ser på bilderna över. Minns ni slingorna jag la i när jag ville ha koppar? De kom fram under toningarna igen ;)


Blekte slingor återigen 1 gång och resultatet ser ni ovan. Och så ser jag ut än idag haha ;)  Minns inte fall jag slingade det 2 eller 3 gånger efter att jag tvättade ur alla toningar men det är vilket fall inte mycket för att från alla dessa färger jag haft kunnat få så ljust på så kort tid. MEN FORTFARANDE INTE NÖJD.

Ett fett tips är att INTE färga UTAN bara tona/intensivtona håret. Du får ingen utväxt och det sliter absolut inte på håret! Och om du skulle ångra dig (vilket jag gjort tusen gånger) är det bara att tvätta ur det :)

ÖVRIGA FRÅGOR
Mina löshår har jag köpt på Rebeckas Salong i Norrköping, En butik/salong nära kungsgatan. 1000:- 45 cm. Pris varierar beroende på längd på håret.
"En sån där knut" jag har när jag har uppsatt är inte mer simpelt än att ta en slinga från din uppsatta toffs och virra runt den fasta hårsnodden, fäst sedan slingans topp med en hårnål döljd under virrningen.

Nu ska jag sova, checka klockan!? ÅH.
Börjar skolan tio imorgon och får skjus av mamsen dit då. Ikväll har jag haft tacokväll med Sara och Crille framför bästa grey's anatomy på tvn. Klippte Crillert Sedan och nu är jag väldigt tagg på slagg
Vilket insaNe långt inlägg. BUT YOU ASKED FOR IT :)
/MATILDA

Hottemptations Kommentarer
Postat av: Anonym

hej fick inget bra svar på hur ni sminkar er skull ni kunna ta steg för steg va fö borstar och sånt puss

2011-04-28 @ 16:33:36

Kommentarer som är i nån stil av nerkränkning på oss tar vi inte bort, men tänk på vad ni skriver är ni snälla, för sånna kommentarer anser vi som ointressanta och blir olästa! Om du har frågar går det bra att Kommentera här eller skriv också till våran mail ([email protected]) :

Namn:
Kom ihåg mitt namn,bloggadress osv?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (omdu har en, vi vill gärna att du gör det):

Kommentera ditt inlägg här Sötnos:

Trackback
RSS 2.0