bästa sminket/ EVE

Nu ska jag tipsa om mitt favoritsmink som jag använder daglingen, visst varierar ögonskuggor mm men det här är ialf mitt såkallade ''bas- smink''. Jag får förresten höra ofta att jag har väldigt fin hy, jag har nästintill aldrig en enda finne eller någonting, det ända är att jag är något röd/ rosa aktig på vissa ställen i ansiktet efter en brännskada jag fick i thailand 2008. Min hy tror jag mår så bra eftersom att jag inte började sminka mig fören i 8:an! nu går jag förövrigt i 2:an på gymnasiet.

här kommer en följd av mitt smink..  :

  • Consealer/ Cover



den här ''täck- consealern'' från Make Up Store är absolut den bästa. jag har provat många men den här tycker jag är den bästa! pris vet jag inte just nu men det är bara gå in på deras hemsida och checka läget :)


  • Foundation

     

det här är min absoluta favorit foundation. den heter Maxfactor Colour Adapt och kostar 160 :- inte den billigaste men inte heller den dyraste men helt klart den bästa! den ändrar sig efter din hud, och ändrar sig även efter din ansikts''färg''. den är väldigt täckande men blir aldrig fläckig. passar perfekt dig som känner att du behöver ta på lite extra om dagen!



  • Solpuder



solpuder finns ofta i många olika burkformer, mineraler, billiga, jättedyra mm. något puder jag kan rekomendera utihuvudtaget är den som heter True Match Minerals foundation. den lägger sig som en foundation & jag rekomenderar att använda den PÅ din foundation från början. det gjorde jag förut , dock kostar en liten burk mineral foundation runt 180:- så just nu använder jag vanligt solpuder! annars så föredrar jag absolut mineral true match!



  • Rouge

Rouger varierar väldigt mycket från person till person & ofta har de flesta redan hittat någon de gillar. jag kan inte direkt tipsa om en speciell rouge för ER, men jag köper en budget rouge (märke H&M) pris är inget jag tänker på där dock. den är mot det bruna hållet i lite skimmer, dock tycker jag att på vintern är det finare med en mer röd/rosa - aktig rouge då det ser onaturligt ut att vara för brun (om man inte solar vill säga).

 

 

  • Kajal

 


det här är en kajal ifrån makeup store (svart ofc) jag föredrar att ha en ganska tunn linje på överlocket precis intill ögonfransarna för att få en mer jämn linje där då man ofta kan få lite svarta prickar efter mascare- dragen!




  • Ögonskugga


jag föredrar verkligen sotade ögon med hjälp av svart/ grå/ vit ögonskugga! dock kan jag inte lägga ut precis det jag använder då jag har säkert ett 50- tal av det!



  •  Mascara 1 & 2

 

1                                                           2

jag tycker att den första mascaran (false lash effect) är en jättebra mascara som gör ögonfransarna superlånga & många! när jag dragit på den ett par gånger på båda ögonfransarna på båda ögonen låter jag det torka in halft, sedan tar jag på en mascara med tjockare ''borste- del'' så att ögonfransarna blir fylligare. stora ögon = H O T



  • Lypsyl




& till sist använder jag ett vanligt lypsyl på läpparna! på vintern blir ofta läpparna torra och nariga & det vill man ju INTE, inte fresht. dock är inte lypsyl & andra lip- balmer bra för läpparna då läpparna tar det som en vana & om man skulle missa att få ner lypsylet i väskan någon dag så blir läpparna torra på nolltid! men sånt glömmer ine jag ofc eftersom att jag är så bra! :')


tack ifrån mig!
vill ni ha mera tips /  förfrågningar på sminket JUST ASK!
pussss & ta'ta'  / E V E L I N A










Hottemptations Kommentarer

Kommentarer som är i nån stil av nerkränkning på oss tar vi inte bort, men tänk på vad ni skriver är ni snälla, för sånna kommentarer anser vi som ointressanta och blir olästa! Om du har frågar går det bra att Kommentera här eller skriv också till våran mail ([email protected]) :

Namn:
Kom ihåg mitt namn,bloggadress osv?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (omdu har en, vi vill gärna att du gör det):

Kommentera ditt inlägg här Sötnos:

Trackback
RSS 2.0