det jag älskar mest, hästar.



chante var min första riktiga ponny som jag älskade mest av allt, ingenting hade jag älskat så mycket.





i början köpte jag honom för att jag skulle lära mig hoppning mer än på galant som jag tävlade innan
(en liten vit b ponny som var rädd för allt). i början hoppade den dära lilla skiten allt upp till 1.20 och han var underbarast.
sen började han stoppa och vi började med dressyr, där vi vann ALLT!  hela tiden!








chanté fick vi sedan sälja som sällskapshäst då hans ben inte klarade av mera.





f 1996:
e: hollands finaste ridponnyhingst vita novas hannasie.
hans bror var även den enda ponnyn i världshistorien som gått EM i två discipliner, hoppning & dressyr.

som var min andra riktiga ponny,  jag tyckte han var den underbaraste hästen jag hade ridigt då han hoppade allt man styrde på , stod innan på elitstall mm.  allram var en holländsk import som även i holland hade stått i ett elitstall där han aldrig hade gått i en hage eller ridigt ut en enda gång, utan endast ridigt på bana och gått skrittmaskin. så den här filuren var världens tönt utanför stallet och ridbanan men älskade ändå att utforska den läskiga skogen.


första gången jag såg honom, kolla glimten i ögat!



älskade min fina bästaste alle <3



vi började tävla och vann allt jämt och ständigt


jag var världens lyckligaste.
men snart hade jag blivit förstor och va tvungen att byta ut min älskling. )':




blandannat..



caztor en 3 årig c ponny efter cazandra som jag även hade ett tag samtidigt som chante.



nova




bosse



cintja



grå



lilo¨




mona




zisco



suppe



sweet



jag hade andra hästar hemma som jag inte har bilder på , dessa ovan red jag inte hemma men det var ändå ett 10 tal jag hade hemma som jag red in / red till.


sedan kom min första egna storhäst <3



eller golden bean som han heter.


när han kom var han helt oridbar, helt försörd , jätterätt och jättesmal,
den här bilden tog vi när vi hade tjockat till honom och precis börjat sitta på honom!



vi började lite på varandra



lärde han gå stadigt <3



lärde han hoppa <3



lärde han hur det är att vara älskad. 


nu är alla mina bästa vänner borta, dom som har lärt mig allt . nu har jag istället 4 hästar hemma,
två av dom är :


























/  evelicious

Hottemptations Kommentarer

Kommentarer som är i nån stil av nerkränkning på oss tar vi inte bort, men tänk på vad ni skriver är ni snälla, för sånna kommentarer anser vi som ointressanta och blir olästa! Om du har frågar går det bra att Kommentera här eller skriv också till våran mail ([email protected]) :

Namn:
Kom ihåg mitt namn,bloggadress osv?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (omdu har en, vi vill gärna att du gör det):

Kommentera ditt inlägg här Sötnos:

Trackback
RSS 2.0